
Nasze usługi
Obsługa układów klimatyzacji podobnie jak innych układów w samochodzie powinna być wykonywana okresowo. Powodem są następujące czynniki:
- czynnik chłodniczy stale przenika z systemu klimatyzacji do atmosfery,
- węże oraz przyłącza serwisowe w układzie klimatyzacji w wyniku długiej eksploatacji tracą szczelność,
- uszczelki ulegają starzeniu,
- skraplacz i przewody klimatyzacyjne są umieszczone w samochodzie w miejscach narażonych podczas zwykłej eksploatacji samochodu na uszkodzenia mechaniczne,
- elementy składowe układu klimatyzacji ulegają zużyciu,
- wilgoć dostająca się do wnętrza układu klimatyzacji zmniejsza jej wydajność oraz może spowodować awarię całego układu.
Proces serwisowania klimatyzacji obejmuje:
- odsysanie i odzysk czynnika chłodniczego
- usuwanie zużytego oleju
- opróżnianie z końcowym sprawdzaniem szczelności
- napełnianie świeżym olejem
- napełnianie czynnikiem chłodniczym R134a
- czyszczenie klimatyzacji
Obsługę czynnikem R134a wykonujemy przy użyciu urządzenia Valeo

Obsługę czynnikem R1234yf wykonujemy przy użyciu urządzenia Robinair

Jak wiadomo układ klimatyzacji nie jest układem bezobsługowym. Niestety wielu przeciętnych użytkowników zdaje sobie z tego sprawę dopiero w chwili, gdy w samochodzie po prostu zaczyna śmierdzieć.
Nieprzyjemny zapach powodowany jest przez pleśnie i grzyby gromadzące się głównie na parowniku. Powodowany przez pleśnie i grzyby nieprzyjemny zapach jest nawiewany dmuchawą do wnętrza pojazdu.
Zaleca się obsługę układu klimatyzacji pod kątem odgrzybiania raz w roku. Gdy bowiem zapomnimy o regularnym zapobieganiu (profilaktycznym odgrzybianiu) i dopuścimy już do sytuacji, gdy w kabinie zacznie porządnie cuchnąć to może okazać się, że zwykła procedura odgrzybiania okaże się niewystarczająco skuteczna. W skrajnym przypadku konieczne może okazać się wymontowanie parownika w celu jego dokładnej dezynfekcji. Z względu na to, że dostęp do tej części układu klimatyzacji jest trudny, a co za tym idzie jego wymontowanie jest czasochłonne, koszty mogą okazać się wysokie. Lepszym wyjściem jest zatem regularne odgrzybianie.
W ofercie posiadamy wiele systemów dezynfekcji klimatyzacji samochodowej takich jak:
Czyszczenie klimatyzacji metodą ultradźwiękową

Czyszczenie parownika zmywaczem Contra Sept®

System Tunap
Opatentowana i niezależnie przetestowana procedura czyszczenia parownika Contra Sept® delikatnie, ale skutecznie zmniejsza liczbę mikroorganizmów i powiązane z ich obecnością ryzyka.
Czyszczenie parownika zmywaczem Terosept firmy Henkel lub Wurth


Dezynfekcja układu klimatyzacji ozonem
Ozon (O3), czyli tzw „aktywny tlen” ma bardzo silne właściwości odkażające. Jest niemal 50 razy skuteczniejszy od chloru. Zastosowanie urządzenia o odpowiedniej wydajności zapewnia wysoką (bliską 100%) skuteczność procesu dezynfekcji. Do ozonowania używany jest generator ozonu, produkujący ozon z tlenu zawartego w powietrzu, poprzez wykorzystanie metody wyładowań koronowych.
Ozonowanie klimatyzacji jest skutecznym i bezpiecznym sposobem na pozbycie się bakterii, pleśni i nieprzyjemnych zapachów z całego układu klimatyzacji i z wnętrza samochodu.

Naprawa układu klimatyzacji
System klimatyzacji w samochodzie składa się z kilku podstawowych elementów:
- sprężarki,
- skraplacza,
- osuszacza,
- zaworu rozprężnego lub dyszy,
- parownika,
- panelu sterowania oraz elementów łączących.
Podstawową cechą niezbędną do prawidłowego działania układu jest jego szczelność.
Przyczyną nieszczelności układu są zazwyczaj mechaniczne uszkodzenia, które wynikają ze zużywania się materiału, złącz, rożne drobne stłuczki, nieprawidłowe obchodzenie się z klimatyzacją podczas wszelkich napraw mechanicznych, blacharskich itp.
Klimatyzacja pracuje w układzie zamkniętym, więc wszelkie nieszczelności kwalifikują instalacje do naprawy.
Innym powodem niesprawności układu są awarie sprężarki, polegające na zużywaniu się powierzchni ciernych sprzęgła sprężarki, dlatego też podczas przeglądów klimatyzacji powinno nastąpić uzupełnienie oleju w układzie.
W zakresie napraw układu klimatyzacji nasz warsztat oferuje:
- ciśnieniowe sprawdzanie szczelności układu,
- wykrycie nieszczelności (dysponujemy wszystkimi dostępnymi metodami poszukiwania nieszczelności),
- wymianę poszczególnych elementów układu,
- naprawę przewodów ew. dorabianie przewodów,
- naprawę sprężarek tzn. uszczelnianie, wymianę zespołów sterujących oraz cewek i sprzęgieł,
- uruchomienie układu po zatarciu kompresora,
- diagnostykę elementów elektronicznych i mechanicznych układu itp.,
Małymi kroczkami przygotowujemy do obsługi aut hybrydowych i elektrycznych…